Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Psychiatric Nursing

نشریه روان پرستاری



Volume 13, Number 4 (2025-10)


The Effect of Learning to BREATHE curriculum on Self-Compassion and Anxiety Symptoms in adolescent girls and boys
تأثیر برنامۀ آموزشی یادگیری تنفس بر شفقت به خود و علائم اضطرابی نوجوانان دختر و پسر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

The effect of mentalization-based therapy on alexithymia and impulsivity in people with eating disorders
تاثیر درمان مبتنی بر ذهنی سازی بر ناگویی هیجانی و تکانشگری در افراد مبتلا به اختلال خوردن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Comparing the Effectiveness of Narrative Therapy and Acceptance and Commitment Therapy on Referential Thinking in Women Facing Marital Infidelity
مقایسه اثربخشی روایت‌درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تفکر ارجاعی زنان مواجه شده با خیانت همسر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

The Effectiveness of Cognitive-Behavioral Therapy on Psychological Well-Being and Emotion Regulation in Women Victimized by Spousal Abuse
اثربخشی درمان شناختی- رفتاری بر بهزیستی روان‌شناختی و تنظیم هیجان زنان قربانی همسرآزاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Comparing the Effectiveness of Emotion Efficacy Therapy and Compassion Focused Therapy on the Dimensions of Meta-Emotion, in Women with Multiple Sclerosis
مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر کارآمدی هیجانی و درمان مبتنی بر شفقت بر ابعاد مثبت و منفی فراهیجان در زنان مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

The Relationship between Cultural Competence and Spiritual Health among Nurses Providing Home HealthCare Services
ارتباط شایستگی فرهنگی و سلامت معنوی در پرستاران ارایه دهنده خدمات درمانی در منزل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

The Effectiveness of Reality Therapy Training on the Body Dysmorphic Symptoms, Health Anxiety and Autonomous Functioning in Transgenders
اثربخشی آموزش واقعیت‌درمانی بر علائم بدریخت انگاری بدنی، اضطراب سلامت و عملکرد خودمختار در افراد تراجنسیتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Developing and testing a causal model of students' attitudes towards addiction based on the satisfaction of basic psychological needs with the mediating role of frustration intolerance and difficulty in emotion regulation
تدوین و آزمون مدل علی نگرش به اعتیاد دانش آموزان بر اساس ارضای نیازهای بنیادین روانشناختی با نقش میانجی گری عدم تحمل ناکامی و دشواری تنظیم هیجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles